PrestaShop to ogromna społeczność właścicieli sklepów oraz twórców – agencji i programistów-freelancerów. Ma to oczywiście swoje wady i zalety. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, kiedy warto skorzystać z usług freelancera, a kiedy lepiej powierzyć stworzenie sklepu na PrestaShop agencji e-commerce.
Agencja e-commerce vs. freelancer — komu powierzyć sklep na PrestaShop?
Wybór freelancera — zalety
Największą zaletą współpracy z tzw. wolnym strzelcem jest cena. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce i masz bardzo ograniczony budżet na stworzenie e-sklepu (do 1000 zł), najlepszą opcją będzie skorzystanie z usług freelancera. Prosty sklep, oparty na tzw. templatce (szablonie), freelancer może “postawić” nawet w kilka dni.
Prowadzenie bloga a krytyka w Internecie – czy i kiedy negatywne wyrażanie opinii jest dozwolone? – Chcesz poznać odpowiedź na to pytanie? Przeczytaj nasz artykuł!
Wybór freelancera — wady
Freelancerzy realizują zazwyczaj zlecenia na proste sklepy internetowe. Często stawiają bowiem na ilość, a nie na jakość. Mają wiedzę potrzebną do stworzenia sklepu, jednak w większości przypadków nie będą mogli doradzić Ci w kwestiach związanych z e-commerce, takich jak np. zwiększenie konwersji.
Wybór agencji e-commerce – zalety
Profesjonalna agencja e-commerce to połączenie wiedzy czysto technicznej i biznesowej. W praktyce oznacza to, że każda funkcja i rozwiązanie mają czemuś służyć, a najdrobniejszy element jest dokładnie przemyślany. Co więcej — firmy, które zajmują się tworzeniem sklepów internetowych, korzystają z własnego doświadczenia. Właśnie dlatego mogą zaproponować rozwiązania, które faktycznie się sprawdziły. Kolejną zaletą współpracy z agencją jest poczucie bezpieczeństwa. Niektóre firmy oferują bowiem wsparcie w zakresie rozwoju sklepu internetowego. Jedną z nich jest toruńska firma Jash Technologie — pierwsza w Polsce certyfikowana agencja PrestaShop.
Wybór agencji e-commerce – wady
Pewną barierą we współpracy z agencją e-commerce może być cena. Wsparcie doświadczonego zespołu programistów i specjalistów ds. e-commerce to droższy wariant niż skorzystanie z usług freelancera. Kolejną kwestią jest również czas — dobre agencje zazwyczaj nie zaczynają pracy od zaraz, ponieważ mają zaplanowane konkretne realizacje w określonym czasie.
Wykonawca sklepu na PrestaShop — agencja czy freelancer?
Jak widać, wybór między agencją PrestaShop a freelancerem to indywidualna kwestia. Wszystko zależy od tego, czego potrzebujesz, jak długo możesz poczekać i jakim budżetem dysponujesz. Jeśli Twój sklep internetowy to duży, poważny projekt i myślisz o nim perspektywicznie, lepszym rozwiązaniem będzie współpraca z certyfikowaną agencją PrestaShop.