W jaki sposób przyciągnąć klientów, którzy już odwiedzili nasz sklep internetowy, ale ostatecznie nie dokonali zakupu? To pytanie mogą zadawać sobie właściciele biznesu online. Odpowiedzią będzie remarketing. Właściwie każdy internauta spotkał się z tym działaniem podczas swojego codziennego surfowania w sieci, jednakże nie każdy wie, na czym ono polega oraz nie jest świadomy, że właśnie prezentowana jest mu kampania remarketingowa. Przedstawiamy, czym jest i jakie zalety ma wprowadzenie remarketingu w sklepie internetowym!
Jaką definicję ma remarketing?
To rodzaj kampanii, którą prowadzimy za pomocą Google Ads. Reklamy opierające się na marketingu pozwalają na pokazanie przekazu reklamowego klientom, którzy odwiedzili portal, wykonali jakieś czynności, jednak nie zakończyły się one zakupem.
Szukasz agencji interaktywnej, która pomoże Ci stworzyć świetną stronę internetową? Poznaj ofertę INTLE!
W jaki sposób działa remarketing?
Zastosowanie remarketingu jest w rzeczywistości bardzo proste. W kodzie strony internetowej instalowany jest skrypt – specjalny, choć prosty, kod, dzięki któremu jest możliwe zapisanie “ciasteczek” w przeglądarce każdej osoby, która odwiedza nasz sklep internetowy. To sprawia, że internauta korzystający z tej konkretnej przeglądarki na swoim urządzeniu, zostaje dopisany do listy remarketingowej i od tego momentu może mieć wyświetlane przekazy reklamowe w portalach, które wchodzą w skład sieci reklamowej.
Sieć reklamowa, czyli gdzie wyświetlają się reklamy
Google nawiązuje współpracę z wieloma partnerami reklamowymi na świecie, gdzie pojawiają się te reklamy. Sieć partnerów Google AdSense jest największą siecią w Polsce i jest niewielkie ryzyko, aby klient nie natrafił na reklamę remarketingową skierowaną do siebie. Google dociera do ponad dziewięćdziesięciu procent polskich użytkowników internetu. Reklamy spotkać możemy na przykład w należącym do Google’a YouTubie, na najbardziej znanych portalach horyzontalnych w naszym kraju (Onet, Interia, WP, Gazeta), ale także na mniejszych serwisach i blogach.
Prowadzenie bloga a krytyka w Internecie – czy i kiedy negatywne wyrażanie opinii jest dozwolone? – chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Przeczytaj nasz artykuł!
Zalety remarketingu
Dzięki personalizacji przekazu reklamowego zwiększa się sprzedaż. Wyświetlenie reklamy może stać się bodźcem, który sprawi, że klient dokona zakupu, który wcześniej odrzucił. Dzięki cross-sellingowi, możemy oferować klientowi produkty komplementarne do tego, co wcześniej u nas kupił. Jeśli będzie zadowolony z poprzedniej transakcji, chętniej kolejnej dokona także u nas. Działania remarketingowe pozwalają na podtrzymanie długotrwałych relacji z klientem, który widzi, że rozumiemy jego potrzeby i staramy się do niego dopasować.
Ile kosztuje remarketing?
Nie uda się wskazać jednoznacznie ceny, którą wydać należy na remarketing. Wszystko zależne jest od ruchu, jaki generowany jest na stronie. Koszty podlegają liczbie kliknięć w baner. Warto jednak zauważyć, że pozyskanie klienta, który już odwiedził naszą stronę, lub zachęcenie starego do kupna kolejnego przedmiotu jest tańsze niż ściągnięcie całkiem nowej osoby i przekonanie jej do zakupu.